Sezon WSMP 2023 na mecie
W miniony weekend na Torze Poznań zostały rozegrane ostatnie w tym roku rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na najwiekszym motorsportowym obiekcie w naszym kraju ścigało się ponad stu zawodników. Podczas trwających dwa dni zawodów odbyło się dwanaście sprintów, a rywalizację w sezonie 2023 zakończył dwugodzinny wyścig Endurance. 9. i 10. runda WSMP przeszły do historii pod znakiem zaciętych pojedynków o tytuły mistrzowskie, ale także… przygotowań do przyszłorocznych mistrzostw.
Wyścig Trofeo di Serie w piątkowe południe zainaugurował 9. rundę tegorocznego czempionatu. Zwycięzcą pierwszego, bardzo zaciętego, sprintu okazał się zdobywca najlepszego rezultatu w kwalifikacjach – Piotr Ławski. Tuż po Fiatach 500 na torze zobaczyliśmy najliczniejszą i niesamowicie barwną serię „Maluch Trophy”. W dywizji DN3-0 bezkonkurencyjny okazał się Jacek Chojnacki, w DN3-1 Grzegorz Socha, a w DN3-2 Kamil Osóbka. Gościnny występ w DN3-VIP zaliczył Jerzy Mazur, który powrócił do rywalizacji za kierownicą Fiata 126p po… 45 latach przerwy. Wałbrzyszanin zaprezentował świetne tempo i sprawił kibicom oraz rywalizującym w zawodach zawodnikom sporo radości.
Kolejny łączony wyścig kilku klas stał pod znakiem bardzo ciekawej rywalizacji kierowców. W D4 2000 Open bezkonkurencyjny okazał się Aleksander Robak, w D4 1400 Open wygrała Wiktoria Rozenek, a w D4 2000 N/A Michał Buliński. Miłosz Matuszyk sięgnął po zwycięstwo w DN1. W klasie DN2 najlepszy okazał się Maciej Łaszkiewicz. Radosław Wojdyna by najlepszy w DN6-RN1, a Bruno Tomann w DN6-RN2.
Przed godziną 16 na torze pojawili się kierowcy dysponujący najmocniejszymi i najszybszymi pojazdami. Wśród nich zobaczyliśmy m.in. Jacka Zielonkę w Radicalu i Roberta Lukasa w Porsche GT3 Cup. Zawodnicy Automobilklubu Wielkopolski pojawili się na Torze Poznań po raz pierwszy w tym roku i pewnie wygrali wyścig w swoich klasach (D5 +2000 i D4 +3500). Wśród dziewięciu kierowców walczących w D4 3500 najlepszy okazał się Artur Podoba.
Bardzo ciekawie, w kontekście walki o tytuł mistrza Polski, zapowiadała się rywalizacja w serii Work Stuff Super S Cup. Zgromadzeni na torze kibice nie zawiedli się. Różnica na mecie pomiędzy pierwszym a trzecim zawodnikiem wyniosła mniej niż sekundę. W piątkowej rywalizacji najszybszy okazał się Jerzy Drabent.
Pierwszy dzień 9. rundy WSMP 2023 zakończył wyścig serii 318IS CUP PL – 3 SERIES CUP. Klasę wśród zawodników rywalizujących za kierownicą BMW pokazał Marcin Lempert i to on zdobył komplet punktów w przedostatniej rundzie tego sezonu.
Na sobotę zaplanowano sześć sprintów i dwugodzinny wyścig Endurance. Jako pierwsi na torze pojawili się zawodnicy Work Stuff Super S Cup, a po zwycięstwo sięgnął Adam Karkuszewski.
W rywalizacji w klasie D4 2000 Open ponownie najszybszy okazał się Aleksander Robak w BMW E46. Nikodem Silecki był najlepszy w D4 2000 N/A, a Wiktoria Rozenek w D4 1400 Open. Szymon Piotrowski wygrał klasę DN1, a Antoni Derebecki zwyciężył w DN2. W DN6-RN1 wygranym okazał się Radosław Wojdyna, a DN6-RN2 padła łupem Bruno Tomanna.
Jacek Zielonka zwyciężył w najmocniejszej klasie D5 +2000 poprawiając przy okazji swój czas okrążenia z piątkowego sprintu. Robert Lukas sięgnął po zwycięstwo w D4 +3500, a Adam Bogusiaa w klasie D4 3500.
Ostatni wyścig serii 318IS CUP PL – 3 SERIES CUP był równocześnie memoriałem im. Adama Smorawińskiego. Zwycięzcą, po zaciętej walce, okazał się wnuk Adama – Wojciech Smorawiński. Rywalizacja w Trofeo di Serie zakończyła się wygraną Franciszka Hałatnika. Ostatnim sprintem w sobotnie popołudnie była rywalizacja w „Maluch Trophy” – memoriale Jana Leśniaka. Najszybszym kierowcą w klasie DN3-0 okazał się Jacek Chojnacki, w DN3-1 triumfował Bartosz Wilk, a Kamil Osóbka sięgnął po kolejne zwycięstwo w DN3-2. Jerzy Mazur był najlepszym kierowcą w DN3-VIP.
Dwugodzinna rywalizacja w 5. rundzie mistrzostw Polski Endurance zakończyła się wygraną Artura Rowińskiego i Michała Ratajczyka. Załoga ta była również najszybsza w klasie D4 3500. Wśród zawodników walczących w D4 2000 najlepszy okazał się duet Marceliny Czepiel i Jakuba Chmiela. Wiktoria Rozenek i Radosław Wojdyna byli najszybsi w D4 1400, a Krzysztof Bogusz z Marcinem Fedderem jako pierwsi przekroczyli linię mety w D5 2000. W Super S Cup wygrał Damian Stachowiak startujący z Adamem Dębickim.
Ostatni weekend WSMP 2023 okazał się niezwykle ciekawy. Byliśmy świadkami emocjonującej walki, a na mecie zawodnicy nie szczędzili łez wzruszenia i emocji związanych z zakończeniem sezonu. Przed kierowcami, zespołami, organizatorami z Automobilklubu Wielkopolski i kibicami kilkumiesięczna przerwa oraz czas przygotowań do nowego sezonu. Wiele wskazuje na to, że może on być jeszcze bardziej emocjonujący, a na starcie poszczególnych rund zobaczymy więcej, także najmocniejszych, samochodów. Oczywiście z najszybszmi w kraju zawodnikami.
Dziękujemy i do zobaczenia!