Pierwszy wyścigowy weekend sezonu 2022 na Torze Poznań rozpoczęty. Po wczorajszej zmianie harmonogramu, w sobotni poranek swoje zmagania rozpoczął markowy puchar Work Stuff Super S Cup, a po nich pozostałe serie, z kończącym pełen emocji dzień - dwugodzinnym wyścigiem Endurance.

Work Stuff Super S Cup

Kierowcy pucharu Work Stuff Super S Cup mieli dziś ciężki dzień. Po wczorajszych kwalifikacjach jechali 2 wyścigi, w niedużym odstępie czasowym. Rywalizacja jak zawsze była bardzo zacięta. Ostatecznie w pierwszym biegu zwyciężył Damian Stachowiak, przed Patrykiem Hoffmannem i Knapenem Toonem. Po odwróceniu kolejności startu w drugim biegu najszybszy okazał się Michał Molski, którego auto w pierwszym biegu miało defekt techniczny i przez to nie zajął wysokiej pozycji. Za nim na mecie drugiego biegu pojawili się Tomasz Pawlaczyk i Adam Karkuszewski. 

GAME EXPERT 318IS CUP PL

Jak drugi w sobotę rano na torze pojawił się kolejny markowy puchar GAME EXPERT 318IS CUP PL. Seria pozyskała nowego sponsora tytularnego i wystawiła do biegu 14 aut. Pierwszy linię mety przejechał Karol Wyka, przed Arturem Lempertem i Rafałem Kazaną.

Unitel MX-5 Cup Poland

W drugim sezonie markowego pucharu Unitel MX-5 Cup Poland 11 zawodników wystartowało we własnym, oddzielnym biegu. Seria pozyskała nowych kierowców, wśród nich Nikodema Wierzbickiego, który wygrał swój debiutancki wyścig w nowym aucie w pierwszym biegu. Za nim na podium znaleźli się Konrad Czaczyk i Bartosz Palusko. 

Trofeo di Serie

Urocze Fiaty 500, startujące w markowym pucharze Trofeo di Serie wzbudzały same pozytywne emocje na torze w Poznaniu. Bardzo równe, prawie seryjne auta, młodzi kierowcy - to przyszłość tego typu rywalizacji. W premierowym biegu tego sezonu zwyciężył Jakub Szablewski. Na drugim miejscu dojechał Piotr Ławski, a na trzecim Dawid Dziwok.

Najszybsze auta weekendu - sprint D4+3500, D4 3500, D5+2000

Najszybsze auta tego weekendu, czyli Radical SR10 i 2 Lamborghini Huracany ścigały się w łączonym biegu. Od początku prowadził Jacek Zielonka w lekkim Radicalu, ktory jednak z przyczyn technicznych musiał zwolnić i uznać wyższość konkurencyjnych kierowców w Lamborghini. Zwycięzcą biegu został Jędrzej Szcześniak przed Mariuszem Miękosiem. W klasyfikacji D4 3500 Jakub Franek pokonał Piotra Podobę. 

Mery Czepiel przełamuje złą passę 

W łączonym wyścigu pięciu dywizji aut o pojemności do 2000 ccm wystartowało 14 kierowców. Od początku walkę o zwycięstwo toczył Mikołaj Jóźwik z Mery Czepiel. Mimo nieco lepszego tempa Mikołaj nie ukończył jednak wyścigu, a ze zwycięstwa na mecie cieszyła się Mery Czepiel, która miała już w ten weekend torowe przygody na kwalifikacjach i w wyścigu GAME EXPERT 318IS CUP PL. Za Mery na podium stanęli Michał Buliński i Marek Leśnik. W DN-2 triumfował Mateusz Ciesiółka a w DN-1 Mieszko Matuszyk.

Najliczniejszy puchar markowy - Maluch Trophy

Tuż przed koronnym wyścigiem Endurance, na prostej startowej stanęło 20 Fiatów 126p, czyli popularnych Maluchów. Ta seria wyścigowa od lat cieszy się dużą frekwencją, tak też było i w tę sobotę. 20 kierowców walczyło o punkty w pierwszym biegu tego sezonu. Po zaciętej walce zwyciężył Oskar Klimek przed Kamilem Osóbką i Michałem Szlachtą. Klasyfikacja generalna Maluch Trophy składa się z trzech dywizji. W wolniejszych autach klasy DIV-1 zwyciężyli kolejno Michał Szlachta, Grzegorz Socha i Tomasz Koza. Natomiast w klasie DIV-0 podium zapełnili w kolejności Jacek Chojnacki, Jakub Dałek oraz Jarosław Matuszak. Podium klasy DIV-2, obok Klimka i Osóbki, uzupełnił Marek Starosta.  

Dwugodzinne emocje w Endurance

Do krajowego czempionatu w wyścigach długodystansowych przystąpiło ponad 20 załóg. Na czele, po kwalifikacjach, znaleźli się Jacek Zielonka z Jakubem Litwinem w Radicalu SR10, przed Mariuszem Miękosiem z Adrianem Lewandowskim w Lamborghini Huracan. Na trzecim polu startowym zaparkowali Adam Zentner z Marcinem Marcinkiewiczem w drugim Radicalu - SR3 RSX. Należy odnotować, że dla Adam Zentnera był to wyścigowy debiut, w parze z wyścigowym weteranem - Maciejem Marcinkiewiczem.

Od początku wyścigu na prowadzenie wysunął się kierowca w Radicalu SR10 i pewnie prowadził do samej mety. Ponad 90 sekund za nim linię mety przekroczył kierowca w Lamborghini Huracan, a za nim drugi z Radicali - SR3 RSX. Najszybszy czas okrążenia to 1:32.126. 

Aż ośmiu kierowców pucharu Work Stuff Super S Cup zdecydowało się także na udział w tym wymagającym wyścigu i była to najliczniejsza klasa. Walka trwała do końca, a ostatecznie najszybsi byli Karkuszewski i Alejski, przed Augustyniakiem i Wiśniewskim. Trzecim autem na mecie zameldowała się załoga Kojder - Pawlaczyk.

W klasie D4 2000 zwyciężył duet Walkowiak - Kaźmierczak, którzy w klasyfikacji generalnej zajęli 4. miejsce. Drugie miejsce w klasie zajęli Skrzek z Mirowskim, przed żeńskim duetem Bigos - Czepiel.

W klasie D5 2000 zwyciężyli Marcinkiewicz z Zentnerem, przed dwoma duetami w Mazdach MX-5 - Palusko - Glasse i Tur