Marek Suder z Marcinem Kowalikiem (Ford Sierra Cosworth 4×4) oraz Robert Luty z Marcinem Celińskim podzielili się oesowymi triumfami w pierwszym etapie Rajdu Świdnickiego-Krause. Suder dwukrotnie zwyciężał na ulicach Świdnicy, ale to Luty zbudował sobie sporą przewagę na trasie z Walimia do Michałkowej Dolnej.

Sobotnia część 49. edycji Świdnickiego składała się z trzech oesów. Dwukrotnie rywalizowano na ulicach miasta (2,75 km), a przejazdy tej próby przedzieliło starcie na 14,5-kilometrowej trasie oesu wytyczonego od Walimia do Michałkowej Dolnej. Wszystkie próby przebiegły po suchej nawierzchni.

Pierwszym liderem został dzisiejszy jubilat – Marek Suder. Kierowca biało-czerwonej Sierry na OS 1 o 1,4 sekundy pokonał Grzegorza Olchawskiego, któremu w Audi Quattro towarzyszy Łukasz Wroński. Trzecie miejsce zajął Luty (+4,3 s).

Urzędujący mistrz zrewanżował się rywalom i odzyskał prowadzenie pewnie wygrywając OS 2. Drugi rezultat zanotował Suder, a trzeci Wojciech Goździewicz, wracający do Motul HRSMP po dłuższej przerwie. Jadącego BMW 318is Goździewicza pilotuje Joanna Madej-Smolarek.

Drugie starcie na ulicach Świdnicy nie zmieniło kolejności na czołowych lokatach w tabeli z wynikami. Po I etapie Rajdu Świdnickiego-Krause w poszczególnych klasach prowadzą:

FIA 2 (roczniki 1970-75): Paweł Hoffman/Beata Biliniewicz (Saab 96 V4 Rally)
FIA 3 (roczniki 1976-81): Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (Porsche 911 SC)
FIA 4/J1 (roczniki 1982-85): Michał Łusiak/Sylwia Zaborowska (Ford Mercury)
FIA 4/J2 (roczniki 1986-90): Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy)
Historic Open 2WD: Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW 318is)
Historic Open 4WD: Grzegorz Olchawski/Łukasz Wroński (Audi Quattro)

Na niedzielę, 3 października, przewidziano trzy próby, każdą pokonywaną dwukrotnie. Pętle tworzą odcinki Olszyniec-Zagórze (10,95 km, od 10:15 i 14:00), Sierpnica-Kamionki (16,6 km, od 10:50 i 14:35) oraz Rościszów-Michałkowa Górna (16,85 km, od 11:45 i 15:30). Ostatnia, najdłuższa w rajdzie próba, będzie rozegrana jako Power Stage, na którym gra toczy się o dodatkowe punkty dla najszybszych duetów.

Informacje o cyklu
Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2021 zaplanowano sześć asfaltowych rund: Rajd Nadwiślański (16-17 lipca), 30. Rajd Rzeszowski (5-7 sierpnia), Rajd Śląska (9-11 września), 66. Rajd Wisły (24-26 września), 49. Rajd Świdnicki KRAUSE (01-03 października) i 46. Rajd Koszyc (Słowacja, 15-17 października).

Więcej informacji:
WWW: www.h-rsmp.pl
Facebook: @motulhrsmp
Instagram: @motul_hrsmp