Nieco ponad 4-kilometrowa próba Partecznik otworzyła rywalizację w finałowej rundzie Motul HRSMP 2021. Zgodnie z oczekiwaniami, pierwszy oes 66. Rajdu Wisły stanowił kolejną odsłonę rywalizacji mistrza z pretendentem do tytułu, czyli Roberta Lutego z Markiem Suderem.

Rajd Wisły powrócił do kalendarza Motul HRSMP po krótkiej przerwie. Poprzednio uczestnicy historycznego czempionatu ścigali się w Beskidach w sezonach 2017 i 2018. Obie z tych edycji klasyka na swoje konto zapisał Robert Luty. W 2017 triumfował z Dariuszem Gurdziołkiem i sięgnał po swój pierwszy w karierze tytuł w Motul HRSMP. Rok później, już z Marcinem Celińskim, także był najszybszy w stawce HRSMP, ale zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej świętowali Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński w Porsche 911 SC.

Na wytyczonej w Wiśle próbie Partecznik Luty i Celiński (Subaru Legacy 4WD) praktycznie zremisowali z Suderem i Kowalikiem (Ford Sierra Cosworth 4×4). Druga z wspomnianych załóg straciła do zwycięzców oesu raptem 0,6 sekundy. Różnice między czołową dwójką, a kolejnymi załogami były już wyraźnie większe. Trzeci najlepszy rezultat należał do Wojciecha Goździewicza i Joanny Madej-Smolarek w BMW 318is, którzy minimalnie – o 1,4 sekundy – pokonali Piotra Zaleskiego z Piotrem Szadkowskim (Porsche 911 SC). Zarówno Goździewicz, jak i Zaleski mogą być zadowoleni z pokonania Marcina Grzelewskiego (Ford Sierra Cosworth 4×4). Kierowca pilotowany przez Krzysztofa Niedbałę dysponuje mocniejszą rajdówką, ale dziś na rozgrzewkę musiał zadowolić się piątym czasem.

Do mety OS 1, a następnie do parku zamkniętego dotarły wszystkie załogi, które rozpoczęły rywalizację w finałowej rundzie Motul HRSMP 2021. Część z nich trapiły jednak problemy techniczne. W tym gronie byli Piotr Kiepura i Mateusz Galle. Ich FSO Polonez nie rozwijał pełnej mocy, co jest szczególnie ważne na licznych podjazdach, których w górach nie brakuje.

Po OS 1 Rajdu Wisły w poszczególnych kategoriach prowadzą:

FIA 1 (auta z lat 1931-69): Hermanson/Vare (Wołga GAZ 24)
FIA 2 (auta z lat 1970-75): Wodziński/Kaczmarek (Alfa Romeo 2000 GT Veloce)
FIA 3 (auta z lat 1976-81): Zaleski/Szadkowski (Porsche 911 SC)
FIA 4/J1 (auta z lat 1982-85): Łusiak/Zaborowska (Ford Mercury)
FIA 4/J2 (auta z lat 1986-90): Luty/Celiński (Subaru Legacy 4WD)
Historic Open 2WD: Goździewicz/Madej-Smolarek (BMW 318is)
Historic Open 4WD: Olchawski/Wroński (Audi Quattro)

W sobotę, 23 października zawodników czeka rywalizacja na dwóch próbach sportowych: Laliki (9,24 km) i Istebna (6,47 km). Każda z nich będzie pokonywana trzykrotnie. Wyniki 66. edycji Rajdu Wisły poznamy około 16:20.

Informacje o cyklu
Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2021 zaplanowano sześć asfaltowych rund: Rajd Nadwiślański (16-17 lipca), 30. Rajd Rzeszowski (5-7 sierpnia), Rajd Śląska (9-11 września), 49. Rajd Świdnicki KRAUSE (01-03 października), 46. Rajd Koszyc (Słowacja, 15-17 października) i  66. Rajd Wisły (22-23 października).

Więcej informacji:
WWW: www.h-rsmp.pl
Facebook: @motulhrsmp
Instagram: @motul_hrsmp