Start sezonu wyścigowego w Polsce, z powodów wprowadzonych restrykcji w organizacji wielu wydarzeń, opóźnił się o blisko dwa miesiące. Dzięki sprawności organizacyjnej Automobilklubu Wielkopolski udało się przeprowadzić cztery weekendy wyścigowe, czyli utrzymać Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski w prawie pełnym wymiarze. Tym samym wszystkie tegoroczne rundy WSMP odbyły się na jedynym w Polsce homologowanym torze FIA - w Poznaniu. Zrezygnowano z wyjazdowego weekendu na węgierskim torze Pannónia-Ring.

Od pierwszych biegów wyścigowych zacięta rywalizacja odbywała się we wszystkich klasach i seriach, a największe emocje towarzyszyły koronnemu, dwugodzinnemu wyścigowi Endurance.

Oprócz rywalizacji w klasach pojemnościowych, nie zabrakło widowiskowej walki w seriach monomarkowych, którym WSMP oferuje bardzo dobre warunki rozwoju. Ponownie każdy zakręt był miejscem pojedynków w Toyota Racing Cup, OMM Super S Cup, 318 IS Cup PL i Maluch Trophy.

Do Poznania zawitała uznana w Europie seria Clio Cup Central Europe, w której ważnymi postaciami są Polacy. I w tym roku na Torze Poznań nie zabrakło klasycznego Haigo ADAC Historic Cup, w którym można było podziwiać przepiękne historyczne samochody turystyczne i jednomiejscowe bolidy wyścigowe.

Dynamiczne pościgi, efektowne wyprzedzania, wypadnięcia z toru, niespodziewane awarie to stałe elementy wyścigowego teatru. Większość tych wydarzeń kibice mogli śledzić na żywo na terenie toru, przy zachowaniu odpowiedniego reżimu sanitarnego. Relacje z poszczególnych weekendów WSMP były też prezentowane na kanale Motowizja oraz w internecie.

Po rozegraniu 8 rund Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 4 rund Mistrzostw Polski w wyścigach Endurance poznaliśmy tegorocznych mistrzów Polski.

W najmocniejszej klasie D4 dla aut o pojemności powyżej trzech i pół litra po mistrzostwo Polski sięgnął Mariusz Miękoś, za którym z wice mistrzowskim tytułem uplasował się Maciej Błażek, przed drugim wicemistrzem Januszem Szymańskim.

Klasa D4 dla aut do trzech i pół litra stała pod znakiem dominacji samochodów TCR, a najszybszy okazał się zdobywca mistrzowskiego tytułu Łukasz Stolarczyk, przed wicemistrzem Gosią Rdest i drugim wicemistrzem Jackiem Wiśniowskim.

Po zwycięstwo i mistrzostwo Polski w klasie D4 2000 Open sięgnął Bartosz Walkowiak, a wicemistrzostwo wywalczyła Katarzyna Terlikowska.

W najmocniejszej klasie dywizji narodowej, czyli Toyota Racing Cup, bezkonkurencyjny był zdobywca mistrzowskiego tytułu Bartłomiej Czwartosz. Wicemistrzostwo wywalczył Dawid Czarnik, a tytuł drugiego wicemistrza zdobył Jacek Jurecki. Nowością w tej rywalizacji była walka dwuosobowych zespołów w stylu Formuły 1. Triumfował Team Interia w składzie Jurecki / Czwartosz.

Jacek Chojnacki triumfował w klasie DN3-0 Maluch Trophy, a Mirosław Janduła, Qba Sykucki i Maciej Wielgosz rozdzielili pomiędzy siebie tytuły odpowiednio mistrza, wicemistrza i drugiego wicemistrza Polski w DN3-1.

Klasa DN2, to mistrzowski tytuł wywalczony przez Przemysława Kaźmierczaka, wicemistrzostwo przez Mateusza Ciesiółkę i drugie wicemistrzostwo przez Krystiana Ciesiółkę.

Z kolei w klasie DN1 - Kia Picanto z mistrzowskiego tytułu może cieszyć się Alan Czyż, za którym uplasowali się wicemistrz Filip Zagórski oraz drugi wicemistrz Aleks Sówka.

BMW 318 IS CUP PL, to sukces po zaciętej walce mistrza Polski Marcina Lemperta oraz wicemistrzostwo Artura Lemperta i drugie wicemistrzostwo Karola Wyki.

OMM Super S Cup w tym roku padło łupem mistrza Polski Bartosza Alejskiego. Wicemistrzostwo wywalczył Tomasz Pawlaczyk, a tytuł drugiego wicemistrza zdobył Adrian Lewandowski.

Klasyfikację klubową WSMP wygrał Automobilklub Wielkopolski.

Wyścigi Endurance to nie tylko doskonała technika jazdy kierowców, ale też niezawodność sprzętu. Przez cały sezon rywalizacja była zacięta, ale nie brakowało spektakularnych zdarzeń, które nierzadko angażowały do pracy samochód bezpieczeństwa.
Ostatecznie Maciej Błażek i Mateusz Lisowski stworzyli najszybszy duet w wyścigach długodystansowych i zakończyli sezon z tytułami mistrzów Polski w klasyfikacji indywidualnej. Wicemistrzem został Janusz Szymański, a drugim Wicemistrzem Gosia Rdest.

Ten sam skład powtórzył sukces w klasie D4 +3500, gdzie Maciej Błażek i Mateusz Lisowski także wywalczyli mistrzowskie tytuły, a duet Janusza Szymańskiego i Gosi Rdest tytuły wicemistrzowskie.

Bartłomiej Mirecki i Szymon Jabłoński triumfowali w klasie D4 3500 i mogą cieszyć z mistrzowskich tytułów w sezonie 2020.

Mistrzowskie podium w klasie OMM Super S Cup utworzyli mistrzowie Polski Aleksander Olejniczak i Jacek Cichopek, wicemistrzowie Tomasz Pawlaczyk i Robert Boruszak oraz drudzy wicemistrzowie Michał Molski i Toon Knapen.

Pełne mistrzowskie podium zapełniło się w klasie D4 2000, z mistrzami Polski Piotrem Kownerem i Tomaszem Tomczakiem, wicemistrzami Andrzejem Skrzekiem i Bartoszem Koziełem oraz drugimi wicemistrzami Aleksandrem Robakiem i Maciejem Łaszkiewiczem.

Klasa D4 1400, to tytuły mistrzów Polski wywalczone przez Jakuba Szablewskiego i Julię Schayer oraz wicemistrzostwo zdobyte przez Krzysztofa Bieleckiego i Bartosza Kubickiego.

Triumfatorem klasyfikacji zespołowej został Track Day Team, a klubem z najszybszymi wyścigowymi zawodnikami ponownie został Automobilklub Wielkopolski.

Na sezon 2021 PZM przygotował osiem rund Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz cztery rundy Mistrzostw Polski Endurance, które rozegrane zostaną podczas czterech weekendów wyścigowych od maja do września na Torze Poznań.